...czyli niezbędny dodatek do kolorowych, pachnących i pysznych wypraw.

niedziela, 21 października 2012

Jesienne okna sąsiada z zachodu (cz. 3)

 
 
 
      W oknie typowego, niemieckiego domu naprawdę wiele się dzieje. Ciekawie upięta, koronkowa firanka. Mini ogródek na parapecie. Wisząca donica gdzieś z boku. Kolorowa lampka  czy też dyndająca sobie ozdoba za szybą. Poza tym, że okna są perfekcyjnie czyste, jest w nich przede wszystkim ciekawie.
      Okna w niemieckich domach, jakie udało mi się zobaczyć, są spójnym dopełnieniem ogrodów. Często jednak to właśnie okna przykuwają wzrok najbardziej, ponieważ ich ozdoby są tak bogate. Obiektywnie można stwierdzić, że podobnie jak w ilości ogrodowych krasnali, tak samo jak w ilości okiennych ozdób, Niemcy potrafią czasem przesadzić. Mimo tego, warto zwrócić uwagę na to co dzieje się w oknach naszych zachodnich sąsiadów. Z resztą, dzieje się na nich tyle, że nie sposób nie zwrócić na nie uwagi.
 
 



Kot choć nie wygląda, jest jak najbardziej prawdziwy
 
 
      Kończąc mój spacer po typowym niemieckim osiedlu, uświadomiłam sobie, że naturalną potrzebą człowieka jest żyć ładnie. Chodzi oczywiście o otoczenie, w jakim funkcjonujemy. Z dużymi nakładami finansowymi, czy też i bez nich, Niemcom jak najbardziej się to udaje. Wykorzystują do tego wszystko co jest im dostępne, nawet ze zwykłego kamienia konstruując  „pogodynkę”.
     A jeśli ktoś mimo zamiłowania ogrodu nie posiada, zawsze może zamienić w niego najzwyklejszy balkon…

 





Dorota Kamińska






 

6 komentarzy:

  1. Ale zadbane, ładne okna.

    Pozdrawiam serdecznie.

    Ada

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne okna. Bardzo ładne zdjęcia. Miło mi czytać wasze różne komentarze. Z tego miejsca chcę pozdrowić czytelników i autora zdjęć oraz tekstu. postanowiłem też zostawić mój komentarz prosząc autora aby go nie usuwał. Jeśli kogoś interesuje tematyka okien to polecam zerknąć tutaj - http://twoje-okna.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zadbane okna i parapety. ładnie Ładnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam w domu równie pięknie przyozdobione okna. Ciesze się, ze wiecej ludzi ma taki zmysł estetyczny

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie przyozdobiony balkon i okna

    OdpowiedzUsuń

Po przeczytaniu zostaw po sobie ślad. Napisz komentarz!