...czyli niezbędny dodatek do kolorowych, pachnących i pysznych wypraw.

niedziela, 26 sierpnia 2012

Bieda w Indiach potrafi być różowa

 
 

 
 
      Indie to biedny kraj. Każdy zdaje sobie z tego sprawę, więc nie jest to stwierdzenie  nadzwyczaj  odkrywcze. Inaczej jest jednak, kiedy o biedzie się rozmawia, a inaczej kiedy widzi się ją na własne oczy. Przy mojej pierwszej wizycie w Indiach potrzebowałam kilku dni, żeby wyjść z szoku na widok ludzi, którzy naprawdę  nie mają co jeść.
 
Bollywood
     Bollywood stanowi obraz  Indii, który w Europie jest bardzo rozpowszechniony. Jest on jednak oderwany od rzeczywistości panującej w tym kraju. Czy jednak świat  Bollywoodu, a prawdziwe Indie mają ze sobą coś wspólnego? Być może będzie to zaskoczeniem, ale mogę stwierdzić -  tak.
 
     Bieda w Indiach jest bowiem kolorowa. Pomimo naprawdę ciężkiej sytuacji, Hindusi uwielbiają niezwykle żywe kolory. Kolorowe są ubrania, makijaże, wystroje domów czy też miejsc publicznych. Być może to właśnie jest jedną z przyczyn, dlaczego  Hindusi są zawsze  tak uśmiechnięci? Czy wyobrażacie sobie, że można być smutnym jeśli jest się całym  ubranym na żółto, albo na  różowo? Pewnie jest to możliwe, ale raczej trudne, zwłaszcza kiedy siedzi się  na fioletowo – pomarańczowej kanapie.
     Dlatego właśnie po mojej wizycie w Indiach postanowiłam wprowadzić do mojego życia znacznie więcej kolorów. W moim mieszkaniu pojawiły się te najbardziej żywe. Polubiłam też  świecące się ozdoby. Zakochałam się  w  różu i fiolecie. A w moich ubraniach coraz częściej pojawiają się barwne, czasem trochę ryzykowne kontrasty.

 

Marta Srokowska

 








 

3 komentarze:

  1. Zgadzam się - kolory są w życiu b. ważne. Też lubię różowy bo ma w sobie coś pozytywnego. A nie bez przyczyny jak ktoś ma żałobę to wybiera czerń.
    Aśka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym różowym w naszej kulturze jest trochę problem - wszysko przez skojarzenia z lalką Barbie.
      Ja tymczasem postanowiłam, że jak następnym razem będę miała zły humor - ubiorę się cała na różowo:))) Zobaczymy co z tego wyjdzie:)))

      Usuń
  2. Living dolls http://www.justinjuliet.blogspot.com/ and http://jagadollygumisiowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Po przeczytaniu zostaw po sobie ślad. Napisz komentarz!